Thursday, April 7, 2011

Aku dan Panther

As Salam Semua....

Lama jugak tak taip menaip sini... hahahah biasa la kemalasan melanda.... opsss.... bz la katakan.... kali ni kaku mau cerita pasal kucing aku si Panther. Dia ni aku pungut di Medan selera Manjung, masa nak makan malam dengan My Laling n adik aku. Time aku ambil dia  ni... mcm dah tak da harapan da aku tengok... sbb nak jalan pun dah tak boleh, heret2 kaki belakang.... huhuhu.... aku ambik pasal di menyandar kat kaki aku time tu n pasal kesian sangat dengan dia.... ya la dah la kecik lagi... mana tau orang terpijak... dah la bulu dia hampir sama dengan warna simen.... pada mulanya adik aku nak bg dia nama Kukulabu... hehehe... Kelabu la konon tu, but tak mau dengar sangat bunyi kelabu tu... so modified la sikit.... jadi la Kukulabu...

Aku bawa la balik ke rumah... aku letak dalam kotak alas dengan towel... bg selimut... plan esok nak mandikan n bawa ke klinik.... Esoknya aku tengok dia dah mcm nak mati... aduihhhh... sedih... apa la orang dah buat dengan dia sampai jadi mcm ni.... aku assumed orang pukul dia...

Lepas siap buat semua kerja rumah... aku ajak adik aku pi klinik... bila aku tunjuk kucing tu dkt doktor tu... boleh doktor tu cakap kenapa aku pukul kucing tu... aiksss.... dia tak dengar ka xplaination aku yang berjela2 tadi???... boleh dia kata aku mcm tu.... aku ni baik punya nak jadi Kapten Planet menyelamatkan kucing tu....  check punya check... dia kata kaki kucing tu tak patah... cuma ada urat tak function.... maybe kecacatan kekal.... aduihhhh..... kesiannya kucing tu..... ambil ubat n balik.... aku decide nak pelihara Si Panther... hehehe... kenapa nama dia si Panther bukan si Kukulabu???.... hehehhe..... teruskan membaca...

Aku ni merawat la si Panther.... selang seminggu si Panther menunjukkan perubahan.... time tu aku tengah syok layan cerita CSI di AXN... tiba2 aku dengar... "miau..miau"... sayup jer bunyi dia... akutengok la tpt aku letak si Panther.... HILANG!!!.... aikkkk..... mana ni... sekali aku tengok... elok je dia lepak kat tempat letak tangan kat sofa.... aikssss.... mcm mana dia bleh manjat sampai situ... kan kaki dia tak bleh gerak.... so aku ni meng'investigate' la... aku ambik dia letak kat lantai.... WAHHHHH!!!!! dah boleh jalan.... tapi terhenjut2 sikit..... hehehehe.... Ada harapan....

Satu hari tengah si Panther tu terhenjut2 jalan.... tiba2 main muzik Pink Panther di TV... hehe lagu tu syncronize dgn langkah si Phanter.... haaaaaaa.... dari situ la Si Panther dapat nama dia....

Banyak suka duka aku sepanjang menjaga si Panther ni.... but satu saja yang betul2 mengugat iman aku.... bila nak ajar dia guna toilet dia.... aduihhhh.... baik punya toilet aku bagi kat dia... tempat yang satu tu jugak dia nak melepas..... kat penjuru dapur...... geramnya....


Reaksi Si Panther bila di tanya...
Tapi sekarang ni si Panther sudah pandai pi toilet dia.... tapi demand.... balik2 mau tukar pasir.... kalau lambat sikit tukar.... boikot aku....berak merata.... wekkk jahat Panther....


Boikot aku la tu!!... Nanti kau!!... Geramnya!!

Hmmm.... bila aku ingat2.. kelakar pun ada, marah pun ada.... tapi yang penting aku tetap sayang Panther.... Sekarang Panther sudah besar.... bujang la konon.... handsom boy la konon.... wekkkk.... heheheh.... Ini la Panther.... Tadaaaaaaaaaa............











p/s: semua ilustrasi di atas adalah dilukis, dipilih dan disiarkan mengikut persetujuan Si Panther.. PEACE

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...